Aktualności

13 lut 2017

Za nami czwarte zdobycie!

Kolejne 24 godziny za nami... Czwarte spotkanie Pasjonatów nocnych, zimowych wypraw za nami. Tym razem spotkaliśmy się w Wierchomli Małej na parkingu przy hotelu Wierchomla Ski&Spa Resort. Kilka minut po godzinie 16.30 wyruszyliśmy w stronę Bacówki nad Wierchomlą. Nasz wymarsz poprzedziliśmy odprawą techniczną z informacjami na temat sprzętu, techniki i rekomendowanej trasy wyprawy (przypomnieliśmy Uczestnikom, że podczas wypraw stosujemy prawidłową technikę nordic walking!). W Bacówce znajdowała się nasza baza noclegowa. Bardzo ciepłe, wyjątkowe i klimatyczne miejsce z widokiem na Tatry... Czołówki na trasie okazały się tym razem całkowicie zbędne, bo drogę wyznaczał nam księżyc - jasny, okrągły i ogromny. Ok. godz. 18.30 byliśmy na miejscu. Posiłek, szybka rejestracja w pokojach i... ruszyliśmy dalej. Naszym celem była tym razem Jaworzyna Krynicka (1 114 m n.p.m.), pięknie położony szczyt w Beskidzie Sądeckim. Szlak przetarty, dobrze oznakowany, ale bardzo śliski. Na szczycie byliśmy ok. godz. 21.30. Wspólne zdjęcie, krótka przerwa na herbatę w schronisku na Jaworzynie i... w drogę. Po drodze zabraliśmy Louisa - psa, który przybłąkał się tutaj wcześniej z innymi turystami. Louis został naszym nowym Towarzyszem, a w drodze powrotnej okazało się, że szlak do Bacówki zna lepiej niż my! Ok. godz. 23.30 byliśmy w bazie noclegowej. Cisza nocna rozpoczęła się od godz. 24.00. Noc i sen. W sobotę pobudka bardzo wczesna, bo już o 6.45 spotkaliśmy się, by wspólnie złapać wschód słońca - to nasza dodatkowa akcja dla Zdobywców. Widoki tuż przy Bacówce nas zadziwiły... bowiem z nocnej, zimnej scenerii, naszym oczom ukazały się białe, piękne Tatry... Wschodzące słońce... "Lecimy" z Andrzejem - jedynym śmiałkiem tej edycji na Snowmorsing - czyli na poranną kąpiel w mocno tym razem zmrożonym śniegu. Po zimowej kąpieli, truchtem, w samych strojach kąpielowych, wracamy do Bacówki. To był nasz pierwszy "taki" trening. Poznajemy dobrą moc hartowania zimnem. W drodze powrotnej w naszych głowach pojawił się nowy projekt jednego ze zdobyć w 2018 roku - będzie to zdobycie "na zimno"...
W Bacówce czekała na nas gorąca herbata i pyszne śniadanie. Szybkim i żwawym tempem zeszliśmy na parking do Wierchomli Małej. Nasz cel - Pijalnia Główna w Krynicy Zdrój. To tutaj odbędzie się degustacja wody, którą przygotowała dla nas w prezencie i całkowicie bezpłatnie Pijalnia. Po drodze odbieramy pakiety informacyjne z Punktu Centrum Informacji Turystycznej - te z kolei otrzymaliśmy w ramach wspólpracy z Miastem Krynica Zdrój! Wspomniane miłe i gościnne gesty Gospodarzy bardzo pozytywnie nas zaskoczyły.
Hasłem przewodnim naszego cyklu, oprócz nocnych, zimowych zdobyć polskich szczytów i prawidłowej techniki nordic walking, w tym roku jest "woda", dlatego degustacja wyjątkowych wód zdrojowych jest dla nas ważnym punktem naszej 24 - godzinnej, aktywnej wyprawy. Następnie udajemy się na Górę Parkową. Po zachodzie słońca, w sobotę, kończymy te aktywne 24 godziny. To było bardzo wyjątkowe spotkanie w pięknych i słonecznych okolicznościach przyrody z wodą zdrojową w roli głównej.

Dziękujemy wszystkim Uczestnikom za aktywny udział!

Dziękujemy pięknemu Miastu Krynica Zdrój za współpracę i pakiety informacyjne dla Uczestników cyklu.

Dziękujemy Pijalni Głównej w Krynicy Zdrój - UZDROWISKO KRYNICA- ŻEGIESTÓW S.A. za doskonałą współpracę i zapewnienie naszym uczestnikom bezpłatnej degustacji wyjątkowej, zdrojowej wody.

Sponsorem strategicznym cyklu jest Regatta Polska z projektem Rusz się (www regatta.pl).

Sponsorzy: Elephant Pro Sport (www.elephant.pl) oraz Cartpoland.pl

Organizatorzy cyklu: Stowarzyszenie Noc-Zima-Góry oraz Polskie Stowarzyszenie Nordic Walking.

Strona www: www.noczimagory.pl - DOŁĄCZ DO NAS!